Menü Bezárás

Szabályok, tudnivalók mielőtt kérdeznél

Így működik

A blogban feltett, számomra egyértelmű, könnyen megválaszolható adózási kérdésekre jelképes, 1.500 Ft-os díjért válaszolok.

Könnyen lehet, hogy ami neked életmentő segítség, az nekem csuklóból fog menni. Így szívesen segítek, ha tudok. Az 1.500 Ft-os díj csupán az oldal üzemeltetésének  költségeit fedezi. Abból nekem egy fillér se marad meg. :)

Ha olyat kérdezel, ami nagyon egyedi, vagy sokkal több információra lenne szükségem a vállalható válasz adására, vagy nekem is külön utána kéne járnom a témának, akkor azt csak valódi, piaci alapokon megállapított tiszteletdíjért tudom vállalni.

Ha ilyen kérdést teszel fel, akkor jelezni fogom, hogy ezt a típusú kérdést mennyiért vállalom. Te pedig eldöntöd, hogy igényt tartasz-e az egyéni adótanácsadói szolgáltatásomra. Általában egy 30 perces skype konzultációért 20.000 Ft-os díjat kérek.

Ha a kapott szolgáltatással elégedetlen vagy, akkor visszafizetem a tiszteletdíjat.

Előfordulhatnak olyan kérdések, amelyekre nem tudom a választ, de még valódi tisztelet díjért sem szeretnék utána nézni. Ha ilyet kérdezel, akkor jelzem neked, hogy ezt most passzolom. Kérlek, ezt tartsd tiszteletben!

Hogyan fizethetsz

Kérlek, hogy az 1.500 Ft-os díjat utald el Pap Ágnes

10700385-50587535-51100005-ös Cib Banknál vezettet bankszámlájára.

Záradék

Az adott válaszok a személyes véleményemet tükrözik, nem minősülnek hivatalos adótanácsadásnak. A leírtakat mindenki saját belátás szerint használja fel, anyagi felelősséget nem vállalok.

Hogyan kérdezz

Mindig körültekintően, pontosan fogalmazd meg a kérdésedet, minden részletre térj ki. Amennyire minőségi a kérdés, annyira lesz használható a válasz.

A kérdésed és a rá adott válasz a Válaszok/Cikkek rovatban fog megjelenni. Mind a kérdésed, mind az arra adott válasz bárki számára látható lesz a blogban. Csak akkor kérdezz így, ha ez számodra elfogadható.

Csak és kizárólag ezen az űrlapon feltett kérdésedre kapsz választ a jelképes 1.500 Ft-os díjért!

 

32 Comments

  1. Kolossa Sándor

    Szoc. járadékos (korábban szolgálati nyugdíjas katona) egyéni vállalkozó vagyok. A korábbi években egyetemi óraadásból volt pár százezer Ft bevételem (nyugdíj melletti egyéni vállalkozóként). Évente egyszer megcsináltam a pénztárkönyvet és februárban bevallottam az adót. Néha kellett fizetnem, a többségében nem… 2011-ben elbambultam, hogy 2012. jan. 01-től főállású vállalkozóvá fogok válni. 2012. jan. 28-ától szüneteltettem a vállalkozást és márciusra tisztáztam, hogy milyen járulékokat és adókat kell bevallanom és befizetnem a semmilyen bevételem után(!)(mint főállású vállalkozónak), ami össz. kb. 54 e Ft volt a 2012. jan. 01-28. közötti időszakra. Jún 25-26-ára, két napra aktívvá tettem a vállalkozást, kiadtam egy 75 e Ft-os számlát és 27-től újra szünetelek. A továbbiakban is talán 1-2 számlát tervezek kiadni (vagy egyet sem) és néhány napra teszem csak aktívvá a vállalkozásom.

    Kérdéseim:
    1. Mikor, milyen nyomtatványon kell adó- és járulékbevallást készítenem? Elegendő-e megint februárban az éves adóbevallás, vagy havonta kell?
    2. Költség elszámolást csak az aktív napokra készíthetek, vagy a passzívokra is?
    3. Az év első 28 napja után befizetett összegeket lehet-e és hogyan költségként elszámolni?
    4. A régebbi évekről maradt még kb. 200 e Ft korlátlan ideig görgethető veszteségem. Ezt hogy állíthatom szembe a mostani bevételemmel?

    Segítségét, válaszát előre is köszönöm!!!
    Minden jót kívánok a nyárra!!! 🙂

    Tisztelettel és üdvözlettel
    Kolossa Sándor

  2. PapAgi

    Kedves Sándor!

    Itt találsz egy alapos Apeh összefoglalót az egyéni vállalkozás szüneteltetéséről és az adózási szabályokról:
    http://www01.apeh.hu/magyar_oldalak/nav/ugyfelszolg/regiok/eszakalfold/aktualis/tevekenyseg_szunetetltetes.html?query=banksz%C3%A1mla

    A passzív időszak költségei nem elszámolhatóak. Ha nem folytattál vállalkozásii tevékenységet, akkor logikusan nem is merülhettek fel kiadásaid a nemlétező tevékenységgel kapcsolatban.

    A megfizetett járulékok elszámolhatóak költségként.

    A korábbi évek veszteségét szerintem figyelembe lehet venni. (Ez csak megérzés, külön nem jártam utána.)

    Üdv,

    Pap Ágnes
    Adótanácsadó

  3. Csányi Judit

    Tisztelt Adószakértő Nő!
    Súlyos fogyatékossági kedvezmény visszamenőleges igénybevétele miatti önellenőrzéssel kapcsolatban kérném szíves segítségét.
    Súlyos fogyatékosságról kaptam még 2006 évben szakorvosi igazolást, véglegesre kiállítva. Adókedvezményt még soha nem vettem igénybe. Ez évben világosítottak fel arról, hogy az igazolás alapján én azóta minden évben adókedvezményt érvényesíthettem volna, s hogy ezt még pótolhatom, önellenőrzéssel 5 évre visszamenőleg. Közel 15 éve önadózó vagyok, az SZJA bevallások kitöltésében így már van némi tapasztalatom, így abban a reményben, hogy az önellenőrzések kitöltése sem jelent majd nagyobb gondot számomra, neki láttam az önellenőrzések kitöltésének.
    A 2011, 2010, 2009, 2008 és 2007 évek önellenőrzését készítettem el, a NAV ÁNYK nyomtatványkitöltő programjával. A 1153, 1053, 0953, 0853 és 0753 nyomtatványokat töltöttem ki. Minden évet az eredeti tartalommal, amivel az SZJA bevallásokat is beadtam az elmúlt években.
    Kérdéseim a következők volnának:
    2007 évre még adhatok be önellenőrzést, az határidőn belül van még?
    A másik kérdésem a nyomtatványokon szereplő “Önellenőrzés esedékességének dátuma” -val kapcsolatos, hogy ide milyen dátumot írjak, egyáltalán kell-e írni dátumot?
    Az ÁNYK nyomtatványkitöltő programja csak úgy fogadja el hibátlannak, ha üresen hagyom ezt a mezőt. Bármilyen más, 2012. január 1-e utáni dátumot írok be, akkor hibás a kitöltés, mivel a program ekkor kéri a hibás bevallás vonalkódját.
    A 2011 évi bevallásnál már nem szerepel önellenőrzés esedékessége dátum mező, így ennél az egy évnél nincs csak problémám.

    Előre is nagyon szépen köszönöm a két kérdésemben adott segítő válaszát!

    Tisztelettel:
    Cs. Judit

  4. Kutrik Gábor

    Kedves Ágnes!

    Szolgálati járadékban (volt honvédségi szolgálati nyugdíjas) részesülő vagyok.
    Magánszemélyként adószám kiváltását tervezem: építőipari szolgáltatásra (TEÁOR 71 Építészmérnöki tevékenység – felelős műszaki vezetés és műszaki ellenőrzés, MMK regisztrációval rendelkezem), alkalomszerűen, 10% költséghányaddal.

    Kérdéseim:
    – Kaphatok-e egyáltalán adószámot?
    – A bevételt milyen adók és járulékok terhelik?
    – Magánszemély felé számlázáskor én fizetem be a kötelezettségeimet?
    – Cég felé számlázás esetén vállalhatom-e, hogy én fizetem be a kötelezettségeimet (pl.: írásban nyilatkozom, hogy befizetem)?

    Tisztelettel és köszönettel:
    Kutrik Gábor

  5. F Melinda

    Kedves Ágnes! Azt szeretném megkérdezni, hogy lehet-e két főállásom egyszerre? Tanítok egy főiskolán (kb. 16 óra egy héten), de ez ennek ellenére főállásnak minősül, akkor dolgozhatok-e emellett heti 40 órában éjszaka szintén főállásban egy hajléktalanszállón? Van-e ennek jogi akadálya?

    Segítségét köszönöm.

    Üdvözlettel: Melinda

  6. K. Krisztina

    Kedves Ágnes!
    Kérdésem a következő: “Megéri” – e nekem ha alkalmazotti viszony helyett, vállalkozóként dolgozom valakinek a boltjában (nyilván nem az egyébként fizetendő bérért, hanem többért. Megéri-e a munkáltatónak és hogyan zajlik onnantól az én egyén adózásom? Évente havonta, negyedévente?

    Válaszát előre is köszönöm: Krisztina

  7. Nagy Zoltán

    Tisztelt Tanácsadó!

    KFT-mben ügyvezető voltam, javadalmazás nélkül, GYES mellett. A GYES szept. 11-éig tartott. Értelem szerűen ez idő alatt nem kellett járulékot fizetni magam után, mert az ügyvezetői munka nem haladta meg a heti 20 órát, szerződés szerűen. Szept. 9-én tulajdonos váltás történt a cégen belül, és a tulajdonos váltással egyidőben lemondtam az új tulajdonosnak a javára az ügyvezetőségről. Az alapító okiratban az új tulajdonos mint főállású ügyvezető szerepel. A cégbírósági bejegyzés nov. 6-án kelt (nem értem, mire vártak közel 2 hónapon keresztül, addig dolgoznin sem tudtunk a céggel). Az új ügyvezetőnek dec. 1-jétől lesz egy heti 40 órás külföldi (szlovákiai) munkaviszonya is és mindkét cégben tevőlegesen is részt fog venni. A kérdés, hogy milyen járulékokat kell fizetni itthon utána szept. 9 és nov 6. között, nov. 6. és dec. 1. között és dec. 1. után?

    Várom mielőbbi válaszát!

    Köszönettel:
    Nagy Zoltán

  8. E.Zsanett

    Kedves Ágnes!
    Jelenleg GYED-en vagyok. Márciusban megyek vissza dolgozni heti 30 órába, hogy mellette még a GYES-t is kapjam. Viszont hétvégenként szeretnék “mellékállásban” csillámtetoválásokat készíteni, melyhez elvégeztem egy tanfolyamot. Milyen formában tudom ezt megtenni, hogy törvényes legyen és meg is érje? Vállalkozói igazolványt kellene kiváltanom?
    Válaszát előre is köszönöm!
    Zsanett

  9. Éva

    Tisztelt Hölgyem !

    Azt szeretném megkérdezni, hogy a kereskedelmi gázolaj visszaigényelt és kapott összegét a pénztárkönyvben hová könyveljem, egyéb bevétel vagy figyelembe nem veendő bevétel?

    másik kérdésem, mikor megnyitottam ezt az oldalt fel jött egy kis igénylő lap arról mit hová könyveljünk. Az a kérdésem ha megrendelem e-mail címet nevet kell írni mennyibe kerül vagy az is ingyenes?

    Válaszát köszönöm szépen .

    További szépnapot kívánok

    Éva

  10. Jennifer

    Kedves Ágnes!

    Érdeklődni szeretnék, hogy a férjem, mint számlaképes magánszemély (egyéb adatbázisszolgáltató kategóriával) pontosan mit írhat le az adójából.

    Köszönettel: Jennifer

  11. Lakner tünde

    Tisztelt Szakértő!

    Nemrégiben hallottam a TV-ben, hogy indítható lesz főállás nélkül heti 20 órában vállalkozás csökkentett járulékokkal. Azóta nem hallottam a témáról és nem találok róla információt. Lesz ilyen lehetőség a jövőben?
    Válaszát köszönöm.
    Tisztelettel: Lakner Tünde

  12. Katalin

    Tisztelt Ágnes!A fiam másodállásban vállalkozó van három csemetéje/1-3-5 évesek/.Főállásban a havi jövedelme levonások után 225 ezer Ft.A vállalkozásból/szellemi munka/4.5 millió Ft+ Áfa bevétele van.Költség kb.400e Ft.Mennyit kell adóznia és mit a /gyermekek után mennyi kedvezmény jár/?Jó lenne minél kevesebbet fizetni.Mit lehet elszámolni és mennyit?Várom válaszát tisztelettel:Katalin

  13. Betti

    Kedves Ágnes!

    A lakásomat 45eFt + rezsiért adom albérletbe. A Navtól kaptam már csekket tehát fizetem a 90%ának a 16%át vagyis 6480ft-ot havonta. Ezt a tájékoztatás kaptam,hogy ennyit kell fizetni. Jól tudom igaz? Viszont nem megfelelően tájékoztattak arról,hogy kell e számlát írni, mivel magánszemély vagyok nem tudom,hogy mi a teendő ilyen esetben. Azt mondták,hogy elég egy papírra ráírni havonta a 45eFt-ot és aláírjuk és kész. Valóban így van? És a rezsi költséget nem kell feltűntetni?

    Várom válaszát
    Köszönettel: Üdv:
    Betti

  14. Kiss Antal

    Albérlet utáni adózás

    Tisztelt Ágnes!

    Arról szeretnék tanácsot kérni hogy van egy panel lakásom amit 40.000 FT akarok kiadni. És szeretném tudni hogy mennyi adót kell utána fizetnem. Ha jövedelmem eddig 65 000 ft nem érte el mert 4 órában dolgozok.

    Előre is köszönöm a válaszát.

    Tisztelettel:
    Kiss Antal

  15. Lánczi Ádám

    Tisztelt Ágnes!

    Az elmúlt időszakban itthon is egyre többet hallani a külföldön már elfogadottnak számító garázsvásárokról. Szeretnék egyet rendezni tavasszal. Az volna a kérdésem, hogy meddig adómentes ez a tevékenység, mert különböző információkba botlottam ezzel kapcsolatban. Illetve, ha az ember a mostanában szintén divatos Internetes apróhirdetési oldalakon, vagy megrendezett börzéken szeretne eladni, hivatalosan mik az adómentesség határai?
    Megtisztelő válaszát előre is köszönöm.

    Köszönettel: Ádám

  16. Gabriella

    Kedves Pap Ágnes !

    Ha egy vállalkozás felszámolás előtt áll és a könyvelés szerinti házipénztár egyenleg és a tagnak adott kölcsön nem áll rendelkezésre akkor milyen lehetőségek vannak a probléma rendezésére.

    Segítő közreműködésed előre is köszönöm.

    Üdvözlettel: Gabriella

  17. Kármán Zoltán

    Tisztelt Szakértő!
    Vállalkozásomban olyan termékeket is forgalmazok, melyeket az EU-ból vásárolom meg. Vállalkozásom A.M. ott kifizetem az áfát a vásárláskor akkor itthon mi a további teendőm illetve van-e valami könyvelési vagy fizetési kötelezettségem itthon. Természetesen az árképzésem a bruttó ár+ szállítási költség +árrés.
    Tehát, hogy M.on. tartozom e valamiféle kötelezettséggel a “szervek” felé? Előre is köszönöm szakértői válaszukat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük